Consecintele unui comentariu nepotrivit

Spuneam in articolul Cum sa faci fata criticilor ca BloggerIn.ro a intrat in ultima vreme in atentia unor bloggeri cu atitudine din spatiul mioritic. Unul dintre acesti critici mi-a atras atentia in mod deosebit pentru ca aveam deja o relatie comerciala cu el, chiar daca el nu stia acest lucru. Adica cumparasem in mod repetat produse de pe unul din site-urile lui.
In momentul in care mi-am dat seama, am inceput sa ma gandesc la consecintele atitudinii si limbajului folosit de cel care ma critica, pe care le-as caracteriza pe scurt ca fiind nepotrivite.
Asadar, voi mai cumpara de pe acel site stiind cine este proprietarul?
Argumente pro
Am fost si sunt multumit de calitatea produselor pe care le-am cumparat. Serviciile de vanzare si consultanta au fost de asemenea bune. Nimic de reprosat din acest punct de vedere.
Argumente contra
Atunci cand cumpar ceva vreau sa fiu servit amabil si cu respect. Mai ales daca sumele cheltuite sunt destul de importante. In mod firesc, din momentul citirii comentariului asociez atitudinea proprietarului cu site-ul si cu produsele oferite. Deci, in mod subiectiv, voi presupune ca nu sunt sau nu voi fi tratat cu respect.
Concluzie
E clar ca nu exista un raspuns definitiv la intrebarea de mai sus. E eterna lupta dintre obiectiv si subiectiv. E posibil sa mai cumpar de la acel site, dar e mai probabil ca voi cauta si la concurenta. De multe ori subiectivul primeaza.
Asadar, un comentariu nepotrivit poate duce la pierderea unui client sau a unui cititor.
Iata cateva sfaturi de care trebuie sa tii seama atunci cand scrii un comentariu:
- Daca vinzi ceva sau te gandesti sa vinzi ceva candva online, tine minte ca imaginea conteaza. Poate chiar mai mult decat produsul. Orice comentariu pe care il faci sau articol pe care il publici te reprezinta si va fi parte din imaginea ta.
- Incearca sa fi intotdeauna politicos atunci cand faci un comentariu. Scrie ca si cum te-ai adresa unui potential client. Altfel, iti vei face singur un deserviciu. Clientii si cititorii se castiga greu si se pierd usor.
- Chiar daca traim intr-o societate OTV-izata, bunul simt si vorba buna sunt inca foarte apreciate. Sunt o arma mult mai puternica decat “ironia fina” si atitudinea de superioritate.
Ai patit ceva similar? Cum te-au influentat comentariile/criticile pe care le-ai primit?