18 termeni SEO pe care ar trebui sa ii cunosti

18-termeni-SEO

Daca ai un site sau un blog, sau domeniul tau de activitate este strans legat de Internet, trebuie neaparat sa cunosti o serie de termeni care au legatura cu optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO – search engine optimisation).

E vorba de termeni care sunt folositi in articolele despre promovare si optimizare web (atat in engleza cat si in limba romana) si care se considera a fi stiuti de catre cititori.

Asadar, parcurgerea si intelegerea termenilor de mai jos reprezinta primul pas in intelegerea modului de promovare a unui blog/site si, de asemenea, reprezinta baza pentru studii ulterioare.

  1. SEM sau Search Engine Marketing (Marketing pentru motoarele de cautare): Produse, servicii, actiuni de marketing care au ca scop pozitionarea unui site sau blog cat mai sus in rezultatele cautarilor. SEM se imparte in doua mari subcategorii SEO si PPC. SEO – Search Engine Optimisation este modalitatea prin care paginile de internet sunt optimizate astfel incat sa apara in rezultatul organic al motoarelor de cautare. PPC – Pay Per Click se refera la cumpararea de linkuri pe motoarele de cautare. Click-urile vin din afisarea unor linkuri in listele sponsorizate ale motoarelor de cautare (pe Google apar in partea de sus sau/si in partea dreapta).
  2. Backlink: Numit de asemenea si inlink sau pur si simplu link, este un link de pe un alt site direct catre site-ul tau. Backlink-urile sunt foarte importante pentru SEO deoarece afecteaza in mod direct PageRank-ul oricarei pagini web, influentand astfel pozitia ei in rezultatele cautarilor.
  3. PageRank: PageRank-ul este un numar de la 0 la 10 calculat pe baza unui algoritm folosit de Google pentru pentru a estima calitatea unei pagini pe internet. Ideea de baza a acetui algoritm este faptul ca un link de la pagina A catre pagina B poate fi vazut ca un vot de incredere al paginii A pentru pagina B. Un numar cat mai mare de astfel de link-uri (calitatea lor e foarte importanta) catre o anumita pagina face ca probabilitatea ca acea pagina sa fie de incredere sa creasca.
  4. Linkbait: Un linkbait este reprezentat de un articol scris pe un site sau blog cu menirea de a atrage cat mai multe backlink-uri (pentu a imbunatati astfel Page Rank-ul). De cele mai multe ori este un articol, dar poate fi de asemenea un filmulet, o poza, un chestionar sau orice altceva. Un exemplu clasic de linkbait sunt articolele de genul „Top 10”.
  5. Link farm: Un link farm este un grup de site-uri in care fiecare site trimite link-uri catre toate celelalte cu scopul de a creste in mod artificial Page Rank-ul. Aceasta metoda a fost eficienta la inceputurile motoarelor de cautare dar mai nou este vazuta ca o tehnica de spam si astfel, pe langa faptul ca nu mai ajuta, poate duce la penalizari.
  6. Anchor text: Anchor text-ul unui backlink este textul pe care se poate da click pentru a ajunge la pagina cu link-ul respectiv. Acest text este important deoarece Google asociaza aceste cuvinte cheie cu continutul site-ului tau.
  7. NoFollow: Nofollow este atributul unui link folosit de multi proprietari de site-uri pentru a semnaliza catre Google ca ei nu recomanda site-ul catre care merge link-ul respectiv sau nu sunt dispusi sa il ajute pentru cresterea Page Rank-ului. Acest lucru se intampla in cazul link-urilor din comentarii sau in cazul link-urilor sponsorizate. Atunci cand Google vede atributul Nofollow pur si simplu ignora acel link in calculul Page Rank-ului sau in algoritmii de cautare.
  8. Title Tag: Atributul/tag-ul Title este chiar numele paginii web si este unul dintre cei mai importanti factori ai algoritmului de cautare Google. Ideal ar fi ca numele unei pagini sa fie unic si sa contina principalele cuvinte cheie din pagina. Titlul oricarei pagini poate fi vazut in partea de sus a browser-ului (mai putin vizibil in ultimele versiuni de browsere).
  9. Meta Tags: La fel ca si title tag-ul, meta tag-urile sunt folosite pentru a furniza motoarelor de cautare mai multe informatii cu privire la continutul paginii. Meta tag-urile sunt pozitionate in cadrul headerului codului HTML deci nu e vizibil pentru vizitatorii paginii, fiind in schimb citit de catre motoarele de cautare. Cele mai importante meta tag-uri sunt keywords si description.
  10. Search Algoritm sau algoritmul de cautare: Este folosit pentru a gasi cele mai relevante pagini web pentru fiecare cerere de cautare. Algoritmul ia in considerare peste 200 de factori (din cate spune Google) inclusiv PageRank-ul, title tag-ul, meta tag-ul, continutul site-ului, varsta domeniului etc.
  11. SERP sau Search Engine Results Page (pagina de rezultate a motorului de cautare): Este pagina pe care o vezi atunci cand cauti pe Google dupa un cuvant cheie. Cantitatea de trafic pe care site-ul tau o va primi depinde in mare masura de pozitia detinuta pe aceasta lista.
  12. Sandbox: Google-ul are o lista separata, sandbox, unde sunt plasate site-urile nou descoperite. Atunci cand un site este in sandbox acesta nu va aparea in rezultatele cautarilor normale pe Google. Dupa ce Google se convinge ca site-ul este de incredere muta acel site din sandbox in lista lui principala de site-uri.
  13. Keyword Density sau densitatea cuvintelor cheie: Se poate afla impartind numarul de cuvinte cheie prezente pe o pagina la numarul total de cuvinte. Densitatea cuvintelor cheie a fost un factor SEO foarte important dar de la schimbarea algoritmului Google, nu mai e cazul. Totusi, nu este un factor de neglijat.
  14. Keyword Stuffing: Datorita faptului ca densitatea cuvintelor cheie, definita anterior, juca un rol foarte important in primii algoritmi de cautare, multi administratori de pagini web au inceput sa mareasca in mod artificial densitatea cuvintelor cheie. Aceasta practica se numeste keyword surffing, dar pe langa faptul ca acum nu mai ajuta iti poate aduce si o penalizare din partea Google.
  15. Cloaking: Prin aceasta practica se face in asa fel incat aceeasi pagina de pe internet sa arate un continut diferit motoarelor de cautare cat si vizitatorilor on-line. Scopul este de a optimiza pagina pentru diferite cuvinte cheie dupa care sa se foloseasca traficul primit pentru promovarea de produse sau servicii fara a avea neaparat o legatura cu tema site-ului. Aceasta tehnica este considerata spam si este penalizata (daca nu chiar bannata) de majoritatea motoarelor de cautare.
  16. Web Crawler: Cunoscut de asemenea ca si search bot sau spider, este un programel care navigheaza pe web in numele motoarelor de cautare cautand noi linkuri si noi pagini. Acesta este primul pas in procesul de indexare.
  17. Duplicate Content sau continutul duplicat: Se refera la regasirea aceluiasi continut pe pagini diferite care sau este identic 100% sau corespunde intr-un procent destul de mare. Acest continut duplicat trebuie evitat deoarece poate duce la penalizari.
  18. Robots.txt: Acesta este un fisier care se regaseste in radacina domeniului si care este folosit pentru a informa web crowler-ele despre structura site-ului. De exemplu, prin fisierul robots.txt este posibil sa blochezi anumiti roboti de cautare si sa restrictionezi accesul in anumite fisiere ale site-ului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *