Blogul ca o strada personala (sau de ce traficul blogului tau s-ar putea sa nu conteze atat de mult)

Blogul-ca-o-strada-personala

Acest articol este prezentat de Andrei Jitareanu care dovedeste pe blogul personal, AndreiJitareanu.ro, ca “se poate scrie curat si frumos intr-o lume nu atat de curata si frumoasa”.

Daca ar fi sa faci un efort de imaginatie, atunci te rog sa iti imaginezi ca blogul pe care-l scrii este ca o strada publica a ta pe care singur ti-o construiesti. Este strada ta, este publica, si orice pieton poate trece pe acolo.

Doua tipuri de trecatori, un singur lucru cu adevarat important

Exista multi pietoni care trec pe strada ta doar din interes personal. Acestia sunt primul tip de trecatori. Ei trec pe la tine doar ca sa scurteze drumul sau sa ajunga la un chiosc preferat. Acesti trecatori sunt oamenii care te viziteaza din interes, adica vin de pe Google, gasesc ce au avut nevoie de la tine, apoi pleaca, fara macar sa-ti zica: multumesc ca ai construit aceasta strada! Tot timpul vor fi grabiti, vor scana ceea ce ai scris in speranta sa-si satisfaca nevoia pe care o aveau si vor pleca mai departe. De cele mai multe ori nu le pasa de strada ta si s-ar putea sa nu revina niciodata.

Trecatorii, cum le spune si numele, sunt doar trecatori. Ei trec si pleaca definitiv dupa ce au gasit ce cautau. Extrem de putini sunt oamenii sinceri pe care ti-i poti face prieteni. In ultima propozitie am pronuntat cuvantul magic. L-ai gasit? Prieten, desigur.

Al doilea tip de trecatori sunt prietenii tai. Acestia nu sunt simpli trecatori. Prietenii sunt acei oameni care te cunosc, te stiu, au idee despre ce scrii pe blog, raspund la sondajele tale, dau curs invitatiei tale, iti citesc articolele pana la capat, lasa comentarii (unii lasa foarte rar, dar lasa) apoi se aboneaza la blog fara sa trebuiasca sa ii mituiesti cu ceva produse gratis in caz ca se vor abona, si eventual vor cumpara de la tine, daca ai astfel de produse spre vanzare. Ah, era sa uit: si tot timpul vor fi acolo pentru tine!

Prietenii vor fi mereu mai putini decat trecatorii. Mult mai putini. Insa adevarata putere a unui blog sta in comunitatea de prieteni pe care o are. Motivele sunt enumerate mai sus si sunt extreme de evidente.

„CEO is the new SEO”

CEO insemnand Community „Engine Optimization”, daca pot forta putin expresia. In ziua de astazi, traficul nu mai este totul. Comunitatea a luat locul optimizarilor pentru motoarele de cautare, prietenii tai sunt cei ce umbresc restul trecatorilor. Sigur, cifrele mari sunt bune, dau bine pentru statistici sau sunt excelente atunci cand doresti sa te lauzi prietenilor tai. Doar ca poti avea trafic mare pentru blog si sa nu primesti nici comentarii si nici sa nu vezi pe nimeni sa dea pe Twitter articolele tale ori macar sa le aprecieze pe Facebook. De ce? Pentru ca cifrele nu tin loc de prieteni. Comunitatea construita imprejurul blogului tau este mult mai importanta decat cifrele mari.

Tocmai de aceea spun ca s-ar putea ca traficul de pe blogul tau sa nu conteze atat de mult cum credeai pana acum. Defineste singur ceea ce inseamna succesul pentru tine.

Cum ar fi sa detii 10% din audienta nisei tale?

Sa spunem ca scrii un blog despre melci si in toata Romania exista doar 1000 de persoane interesate de subiect care citesc pe internet informatii despre fermele de melci. De asemenea, te rog sa iti imaginezi ca luna trecuta ai avut 100 de vizitatori interesati de melci pe blogul tau, care au lasat peste 20 de comentarii. Ce inseamna asta? Inseamna ca luna trecuta ai avut 10% din audienta din Romania pe nisa ta!

Cum sa transformi trecatorii in prieteni? Ei bine, te invit sa citesti in continuare pe Bloggerin.ro pentru a afla.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *