Strategii de affiliate marketing pe blogul tau

Asa cum am explicat in articolul Affiliate Marketing – Ce, cum si de ce?, intr-un program de affiliate marketing, afiliatul primeste un comision pentru generarea unei tranzactii pentru un producator pe care afiliatul il promoveaza.

Producatorul ii permite afiliatului sa aleaga strategia de promovare a unui anumit produs si plateste un comision pentru fiecare actiune urmarita (cumparare de produs, inscriere la newsletter, download brosura, etc.), finalizata cu ajutorul afiliatului respectiv.

Afiliatul foloseste un cod de urmarire in link-urile cu care promoveaza produsele si, ori de cate ori un utilizator foloseste aceste linkuri pentru a face o anumita actiune pe site-ul producatorului, acea tranzactie este contorizata. Daca produsul sau serviciul este achizitionat, atunci cumparatorul va plati direct producatorului, iar producatorul ii va plati un comision afiliatului pentru acea tranzactie.

Modelul de afiliate marketing

Cea mai buna metoda de a face affiliate marketing este prin intermediul propriului tau blog. Poti intr-adevar sa castigi bani si prin postarea linkurilor tale de afiliat in forumuri, pe retelele sociale etc. dar cel mai bun si eficient mod este prin intermediul blogului.

Pe propriul blog recomandarea unui produs poate fi foarte usor „croita” conform nisei tale, iar daca folosesti acelasi tipar ca cel folosit pentru scrierea celorlalte posturi, cititorii tai nu vor percepe articolul ca pe un anunt publicitar ci ca pe o relatare despre un produs pe care tu il folosesti si crezi ca le-ar fi si lor folositor. Cu cat articolul scris seamana mai putin cu un anunt publicitar cu atat rezultatele vor fi mai bune.

Strategii de affiliate marketing

Majoritatea afiliatilor folosesc o metoda foarte gresita, numita hit-and-run care functioneaza cam asa:

  1. Se alege un produs care va fi promovat;
  2. Se trimite trafic pe o pagina care apartine productorului cu link de afiliat sau pe un landing page folosind PPC /PPV (Pay per click/Pay per view);
  3. Se contorizeaza comisioanele din vanzari.

Aceasta metoda functioneaza intr-o oarecare masura dar implica atat un cost ridicat cat si un risc semnificativ. Cei care aplica aceasta metoda o fac in speranta ca vor castiga mai multi bani decat vor cheltui. Totusi, de cele mai multe ori, lucrurile nu stau chiar asa si ajung sa piarda bani.

Modelul de affiliate marketing numit hit-and-run nu funtioneaza dintr-o serie intreaga de motive. Cel mai important motiv este faptul ca nu se creaza o baza de date a potentialilor clienti. Este foarte putin probabil ca un vizitator sa se intoarca sau sa mai cumpere un produs prin tine. In acest domeniu este mult mai profitabil sa fidelizezi un client vechi care va continua sa cumpere de la tine decat sa atragi un client nou.

Nu are rost sa cheltui bani pentru atragerea de clienti pe care nu ai nici o sansa sa ii fidelizezi. Acestia s-ar putea intoarce pe site-ul furnizorului si sa achizitioneze si alte produse dar ei nu vor avea nici o idee despre cine esti si cu siguranta nu vor mai avea nevoie de tine si a doua oara. Pe langa asta esti la „mila” Google-ului care te poate penaliza pentru ca ai un landing page de calitate redusa. Metoda hit-and-run nu este un model de business sustenabil si asigurarea unui venit semnificativ implica un efort continuu.

E posibil sa dureze mai mult sa pui pe picioare o afacere buna folosind affiliate marketing, dar urmatorul model este mult mai eficient pe termen lung. Iata pasii care trebuie facuti:

  1. Cauta o serie de produse din aceeasi nisa cu blogul tau (poti consulta aceasta Lista cu site-uri si retele ce ofera programe de afiliere sau poti cauta altele folosind Google);
  2. Creaza un eBook gratuit despre nisa respectiva si ofera-l potentialilor viitori clienti;
  3. Creaza un o pagina separata pentru promovarea eBook-ului gratuit;
  4. Trimite trafic catre aceasta pagina, fie gratuit prin promovarea paginii prin comentarii, filmulete, articole etc. sau platit prin PPC, bannere pe alte bloguri, etc.;
  5. Inregistreaza-le adresa de mail folosind o solutie gen Aweber si abia apoi trimite ebook-ul gratuit;
  6. Trimite e-mailuri celor care s-au inscris cu produsele la care esti afiliat (tot cu Aweber se poate face acest lucru);
  7. Inregistreaza-ti profitul!

Principala diferenta dintre acest model si cel hit-and-run este construirea unei baze de date cu clienti. In loc de a trimite clientul direct catre un landing page pentru a cumpara un anumit produs dupa care sa ii spui la revedere, ii trimiti catre o pagina, de unde le poti inregistra adresa de mail si sa iti construiesti o lista de potentiali clienti. Cu ajutorul acestei liste poti promova diferite produse, acelorasi clienti pe o perioada mai mare de timp. Adevaratii bani stau in aceste liste. Toti marii afiliati ca John Reese, Shoemoney, etc. au liste imense de clienti. Folosind aceste liste nu vor trebui niciodata sa cheltuie prea multi bani pe publicitate sau trafic platit.

E adevarat ca s-ar putea sa te coste ceva bani construirea acestor liste, dar trimiterea ulterioara a mail-urilor nu te va costa foarte mult. Prin urmare vei avea un cost initial dar ulterior, cheltuielile tale vor fi foarte aproape de zero motiv pentru care, acest model este unul mult mai eficient decat cel in care cheltui bani in mod constant pentru a trimite trafic catre un landing page.

Daca vrei sa iti asiguri un castig constant folosind affiliate marketing-ul ai neaparata nevoie de o lista de e-mailuri. Banii sunt in lista! Aceasta lista ii reprezinta pe clientii tai si fara ea vei munci din greu pentru a castiga doar cativa banuti.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *