Cum sa reduci bounce rate-ul dintr-o singura miscare

bounce-rate

Sa consideram urmatorul scenariu: 100 de persoane gasesc blogul tau in rezultatele Google si dau click pe link. Cele 100 de persoane ajung pe blog si, dintre acestea, 75 pleaca (fie inchid pagina, fie navigheaza catre alt blog) fara a mai vizita alte pagini de pe blog. In acest caz, bounce rate-ul este de 75%. Putem sa privim si partea plina a paharului si anume: 25% din cei care au intrat au gasit ceva interesant si a navigat mai mult.

Care sunt motivele pentru care un vizitator paraseste o pagina fara a mai fi interesat de altele? Iata cateva posibilitati:

  • Vizitatorul nu gaseste ceea ce cauta si nici nu ii sunt sugerate solutii alternative. Cu alte cuvinte, vizitatorul se astepta la altceva.
  • Dimpotriva, vizitatorul gaseste exact ceea ce cauta si nu mai are nevoie de nimic altceva. In acest caz, un bounce rate mare nu reprezinta un lucru rau.
  • Vizitatorul nu reuseste, din diverse motive sa gaseasca informatia pe care o cauta, desi aceasta exista in pagina. Este cazul in care se pot face imbunatatari de design si uzabilitate.

Exista multe metode de reducere a bounce rate-ului asa cum am explicat si in acest articol.

Acum cateva zile am citit pe DailyBlogTips despre o metoda extrem de simpla si eficienta. Consta din cresterea fontului cu care se afiseaza articolul pana la 13px sau 14px. Efectul este ca textul devine mai lizibil, iar citirea lui mai confortabila, mai ales in contextul in care rezolutiile monitoarelor au tot crescut in ultima vreme si, desi imaginile sunt mai clare, textul devine mai mic.

Pare un amanunt, o chichita si totusi functioneaza. Am incercat aceasta metoda de-a lungul timpul si, trebuie sa spun, ca rezultatele au fost bune, iar in unele cazuri chiar foarte bune. Asa ca va sfatuiesc sa faceti aceasta modificare si sa urmariti eveolutia bounce rate-ului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *