O plimbare cu notițe

plimbare-cu-notițe

– Mami, ce scrie acolo?

– Unde, Sofia?

– Acolo unde bea un şarpe apă din pahar şi luminează.

– Aa, e o farmacie care are afişaj led să fie văzută uşor.

– De unde să fie văzută uşor? Din avion?

– Mă faci să râd, Sofia! Uite, spre exemplu, noi din autobuz acum am văzut că acolo e o farmacie, deşi e noapte! E un fel de reclamă.

– Ca alea de la televizor la ciocolată?

– Cam aşa ceva, dar acestea nu îți arată cum se topeşte ciocolata, ci unde se află farmacia, stația de autobuz, pizzeria sau mai ştiu eu ce.

– Uite, mami, încă o luminiță! Acolo ce scrie?

– Acolo sunt afişate ora, data şi gradele! E foarte util să vezi ceasul de la distanța asta pe întuneric, nu?

Drumul nostru prin oraş cu autobuzul, la ceas de seară, i se pare fetiței mele foarte interesant. O atrag toate reclamele luminoase, tot ce este vizibil de la distanță.

Acum că s-a instalat ora de iarnă şi drumul nostru de la opționalul de engleză spre casă este destul de lung încât să avem timp de observații, constat că e chiar liniştitor să merg alături de ea şi să am timp să observ ce mai e nou (sau nu) în oraşul nostru.

Privirea îmi este atrasă ziua de alte lucruri față de acum pe întuneric. La fel i se întâmplă şi ei. Discuțiile noastre sunt diferite față de acum o lună când practic făceam acelaşi drum, dar lumina zilei ne dădea ocazia să observăm încă copacii, oamenii, clădirile.

Atunci, faptul că treceam pe lângă teatru, ne determina să observăm clădirea, acum, noaptea, privirea ne este atrasă de farmacia de lângă el, din cauza reclamei ce ne face cu ochiul.

La fel se întâmplă şi cu pizzeria cea nouă, la care i-am promis că o duc, aproape a pălit ca importanță în fața ceasului cu afişaj din zonă care e mai mare şi mai atractiv.

Tot mai mult se pune accent pe genul acesta de reclame luminoase, care din ceea ce ştiu, sunt foarte rezistente în timp, foarte atrăgătoare şi probabil mai eficiente decât cele neluminoase.

Ceea ce mă face pe mine curioasă este durata lor mare de garanție, 12 ani, practic investeşti într-o reclamă şi totodată şi o siglă de firmă şi câțiva ani nu ai treabă deloc. Fie ploaie, fie soare, noapte sau zi, reclama rezistă.

Nu vorbim de carton, hârtie şi nimic imprimat. Aici e despre LED. Ceea ce este şi mai util, e faptul că nu cred să se demodeze.

Pentru mine a fost cu atât mai util să observ din autobuz unde este un schimb valutar, un pub nou deschis, o parcare sau o farmacie non-stop. Practic, am luat notițe nefăcând nimic cu adevărat. Probabil acesta e şi scopul lor, nu?

– Mami, putem să-i zicem lui tati să cumpere şi el o reclamă de asta?

– Pentru ce?

– Să o punem la balcon.

– Ce să scrie pe ea?

– Cum ce? „Sofia a fost cuminte!”. Să ştie Moş Crăciun unde să lase cadouri.

– Draga mea, ție o să îți lase oricum!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *