Necesitatea SEO

SEO este o parte integranta a marketing-ului, deoarece presupune o buna cunoastere a felului in care lucreaza un algoritm de cautare, pentru a gasi un fel de corespondenta cu site-urile care contin ceea ce cauta acesta. O buna parte a acestor proceduri SEO pot cuprinde si posibilitatea codarii unui site sau rezolvarea unor deficiente ce pot sa impidice un anumit motor de cautare sa indexeze partial sau total un anume site.

Aceste optimizatori se realizeaza la cererea proprietarilor sau administratorilor unor site-uri, dar si in folosul asa-zisilor clienti ai site-urilor respective. In momentul in care va propuneti sa apelati la SEO, consultantii specializati in acest domeniu va vor indruma catre realizarea unui SEO ca o procedura unica, care sa fie parte integranta a unei vaste campanii  de marketing. Adoptand o procedura de optimizare eficienta, veti putea solicita si anumite modificari in codul sursa al site-ului dumneavoastra, fiind recomandat sa  le includeti, neaparat, in dezvoltarea initiala si design-ul site-ului pentru a deveni un fel de „Search Engine Friendly ( Prietenos Motoarelor de Cautare) ”.

Specialistii afirma ca Google ar avea in jur de 300 de factori in structura algoritmului de afisare a rezultatelor unei cautari, fapt ce a dat nastere la o serie de controverse cu privire la tacticile folosite pentru SEO, in randul proprietarilor de site-uri.

Acesti webmasteri au recunoscut nevoia clasificarii superioare si a vizibilitatii, dandu-le o sansa specilistilor  SEO „white hat” si „black hat”.

White hat sunt acele tehnici legale pentru promovarea unui site in cadrul browserelor. Cu alte cuvinte, aceasta procedura consta in o serie de optimizari aduse continutului anumitor pagini ale site-ului, in speranta ca acestea vor fi intrepretate si evaluate corespunzator de catre  algoritmii care realizeaza clasamentele utilizate de motoarele de cautare.

O optimizare eficienta facuta unui site va avea ca rezultat o foarte buna prezenta in motoarele de cautare la tot felul de cautari care au legatura cu ceea ce este oferit pe site-ul respectiv. Acest lucru reprezinta doar o mica parte din ceea ce poate face SEO, rolul sau fiind mult mai important si mai benefic.

SEO este un real ajutor pentru motoarele de cautare, contribuind enorm la modul in care acestea isi fac treaba si sunt necesare utilizatorilor in momentul in care acestia cauta o anume informatie, un produs sau o imagine.

Black hat consta in folosirea de proceduri cu ajutorul carora un motor de cautare citeste un un continut in timp ce, cel care navigheaza  vede cu totul altceva (sau cloaking).

Cu aproximativ doi ani in urma, Google a lansat o versiune a unui algoritm (Penguin), care descopera site-urile care recurg la aceasta  spam (neortodox) de tip black hat, iar anul trecut a avut loc o actualizare si o imbunatatire a acestui algoritm.