Cand sa renunti la blog si sa mergi mai departe

Cand-sa-renunti-la-blog

Uneori trebuie sa stii cand sa renunti. Acest lucru este valabil si atunci cand vine vorba de un blog. E mai bine sa renuntam si sa o luam de la capat decat sa ne fortam si sa publicam articole din care reiese clar ca nu mai suntem motivati.

Iata cateva semne care pot sa ne dea de gandit si, poate, sa ne determine sa abandonam un blog:

  1. Lipsa de interes pentru subiectul/nisa blogului – Atunci cand subiectul pe care il abordeaza blogul nu ne mai intereseaza, e clar ca nu mai suntem pe aceeasi lungime de unda cu blogul. Fiecare articol pe care il scriem este chinuit. Acest lucru se poate intampla fie daca am ales gresit nisa (gandindu-ne mai mult la profit decat la ceea ce ne place), fie daca intre timp preocuparile noastre au suferit schimbari.
  2. Lipsa traficului – Evident, daca tot scriem pe blog, ne dorim sa avem si cititori. Ne dorim ca pentru munca pe care o depunem (chiar daca o facem din pasiune) sa existe rezultate. Daca blogul caruia i-am dedicat atat de mult timp nu are trafic, ne putem gandi ca poate e momentul sa incercam o alta abordare. E posibil ca nisa sa fie foarte restransa si sa nu existe suficiente persoane interesate de subiectul/nisa blogului. In acest caz, indiferent de calitatea articolelor, traficul va ramane mic.
  3. Lipsa profitului – Timpul inseamna bani. De multe ori, scapam din vedere acest aspect. Se justifica din punct de vedere financiar (macar intr-o mica masura) timpul pe care il dedicam blogului? Daca nu, si nici nu exista perspective, renuntarea la blog poate fi o solutie. Am mai spus si o repet: blogging-ul poate fi atat hobby cat si afacere.
  4. Lipsa satisfactiei personale – E posibil sa avem un blog cu trafic mare si cu profit bun, dar sa ne lipseasca satisfactia, placerea de a lucra la acel blog. Ce facem? In acest caz renuntarea pur si simplu nu e cea mai buna solutie, dar vanzarea lui ar putea fi.
  5. Nisa nu mai exista – Exista bloguri care sunt dedicate unor evenimente sportive, de exemplu. Acestea ajung sa aiba trafic si profit consistent inainte si in timpul evenimentului pentru ca apoi sa scada pana aproape de zero. Investitia de timp si de bani in blog dupa acesta perioada nu se mai justifica.

Nu renunta prea devreme

Bloggingul pare o ocupatie usoara inainte de a te apuca de ea, dar e departe de a fi asa. Gasirea de subiecte interesante, scrierea de articole, promovarea, optimizarea SEO, etc. nu sunt tocmai floare la ureche. Necesita timp si multa rabdare.

E clar ca blogging-ul nu e pentru toata lumea, dar asta nu inseamna ca, odata ce ne-am apucat, trebuie sa renuntam usor. Din punctul meu de vedere renuntarea la un blog care e mai tanar de 4-5 luni este o greseala. Un blog are nevoie de acest timp pentru a putea fi evaluat corect. Bineinteles, e nevoie de munca multa, de articole de calitate si promovare.

E OK sa renunti la blog

Repet: uneori trebuie sa stii cand sa renunti. Si e ok sa renunti la un blog. Nu e ok sa continui sa lucrezi la ceva care nu iti aduce nici satisfactie, nici profit.

In mod clar, nu e usor sa abandonezi ceva in care ai investit, dar pe termenul lung e mai bine. Aceeasi energie o poti folosi pentru a initia un proiect nou in care sa folosesti experienta acumulata.

Ce fac cu un blog la care renunt?

Renuntarea la blog nu inseamna neaparata inchiderea lui (renuntarea la hosting si steregerea articolelor). Pot fi si alte solutii:

  • Vanzarea blogului – daca blogul are trafic si profit cu siguranta se gasesc amatori.
  • Vanzarea domeniului – daca domeniul e bun putem obtine un pret care se ne acopere o parte din cheltuielile pe care le-am avut cu blogul.
  • Gasirea unui partener – daca blogul are potential, gasirea unui unui partener care sa participe la scrierea de articole si la promovare poate fi o solutie excelenta. De cele mai multe ori, aceasta abordare are ca rezultat relansarea blogului, iar rezultatele sunt foarte bune. O alta solutie, din aceeasi categorie, ar fi angajarea unei persoane care sa se ocupe de blog (cu avantajele si dezavantajele aferente).
  • Redirectarea traficului catre un proiect nou – daca blogul are trafic, dar nu si profit, acesta poate fi redirectionat catre un nou proiect. In acest fel se valorifica munca depusa pentru construirea blogului si se asigura un inceput bun pentru noul proiect.
  • Trecerea in asteptare – adica nu ne mai ocupam de blog (nu mai scriem articole, nu ne mai ocupam de promovare, etc,), iar dupa o perioada ne hotaram ce facem cu el. Mi s-a intamplat ca dupa o perioada (cateva luni bune) sa observ ca blogul a inceput sa primeasca trafic semnificativ de pe motoarele de cautare si sa imi pun problema reintroducerii blogului printre preocuparile mele.

Vi s-a intamplat sa renuntati la un blog? Ati renuntat la blogging sau doar la blog?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.